maandag 9 mei 2011

Pioenroos

Vandaag even mijn pioenroos in mijn achtertuintje gefotografeerd, want als het harder gaat regenen dan is ie weg. We hadden hem in september gesplitst want onze dochter wilde er graag een stukje van. Deze plant heeft al een levensverhaal. Wij hadden hem al in ons vorige huisje, nu ongeveer 16 jaar geleden. Toen is hij verplant naar onze schoonzus, waar wij later weer een stuk ervan teruggekregen hadden, en nu groeit ie dus gewoon weer verder in onze tuintjes. Kijk maar eens hoe mooi.
Ook heb ik nu mijn blog een zomers tintje gegeven en mijn fotoboeken verplaatst naar de linkerzijlijn.


4 opmerkingen:

Chris zei

Oh, gezellig dat zomerse tintje aan je blog! Zomers groen. Dat is een sterke plant zeg, die pioenroos. Zoiets vind ik altijd zo leuk, als een plant lang overleeft en je er ook nog van kan uitdelen. Hij is schitterend.

Ria, zei

Prachtige volle kleur heeft je pioenroos, Joke. Leuk, zo'n 'familieplant'. Zo heb ik al jaren een moederdagcadeautje (buxus) dat steeds trouw met me mee is verhuisd, en rustig verder blijft groeien. Je blog ziet er ook gezellig uit. Wel leuk he, om zo nu en dan eens iets op te frissen. Groetjes,
Rian

Quiltpassion.blogspot.com zei

Leuk, die prachtige pioenroos die van de één naar de ander gaat,
Wat een leuke knoopjes heb je gekocht, ze staan leuk op dat schattige quiltje!
Groetjes, Cisca

Ria zei

Hoi Joke, wat leuk zo'n familie plant. en dat je dochter hem ook graag in de tuin wil. Ik heb ze ook, maar die van mij staan nog dik in de knop. Geniet ervan ze staan maar zo kort.
Ria