zondag 5 september 2010

Mijn vakantie story

Zo lieve mensen, ik ben weer teug van een heerlijke vakantie, ondanks de buien en de harde wind. Ik kan mij ook binnen vermaken en manlief vist graag en hij heeft kleding daarvoor en een plu. Jammer dat er van fietsen voor hem weinig kon. I.p.v. fietsen ben ik maar gaan lopen: 2 x 8 km. Ik ben blij dat ik dat weer kan en onderweg zet je je gedachten op een rij, is ook wel eens fijn. Ook maak ik onderweg dan de mooiste quilts…..


Einde eerste week zijn wij naar Eernewoude geweest. Daar is een skûtsjemuseum waar wij heerlijk hebben kunnen kijken naar die oude scheepsattributen en foto’s, daar ook nog 5 kloten gekocht, maar waar die precies voor gebruikt worden weet ik niet, maar ik vond dat wel leuk.

Ook zit daar een quiltwinkeltje, het is niet groot maar heel erg leuk. Zij hadden dolle quiltdagen met 30% korting, dat is mooi meegenomen. Hier heb ik wat rozenlapjes en japanse printstof gekocht.

In het appartement ben ik begonnen met een nieuw kantkloskleedje. Ik was er al een tijdje uit dus een hoop gepuzzel voor ik eindelijk de slag te pakken had. Ik heb hard kunnen werken en een kwart van het kleedje afgekregen. Het zijn ongeveer 46 paar klosjes.



Hier zat ik met mooi weer te klossen

Ook heb ik zitten breien aan een poppejurkje voor onze kleindochter en nog wat hexaconnetjes zitten maken.

De laatste dag van de vakantie was het stralend mooi weer. Ik wilde graag fietsen en nog naar de Ganzerik. Dus ik naar Sneek gefietst en bij Jan Sikkes wat stof ingeslagen, o.a. pitjeskatoen en donkerblauwe stof voor mijn japanse sprei en nog wat losse lappen.

Op de terugweg even aangewipt bij De Ganzerik de quiltboerderij. Wat hebben die mensen toch een mooie lapjes op een fantastisch mooie locatie. Ook hier een paar rozenlapjes gekocht.

Weer in het hotel had ik er toch bij elkaar 45 km op zitten. En met een blij gevoel zijn wij de volgende dag weer huiswaarts gegaan.

2 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat ziet het er geweldig moeilijk uit hrt kantklossen maar wel erg mooi. Ik heb het ook ooit eens gedaan met een paar klosjes en vond dat al moeilijk. Mooie lapjes heb je ook gekocht en fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad.

Antje zei

Wat geweldig dat je kunt kantklossen, Dat zou ik ook wel willen kunnen!
groetjes Antje