donderdag 11 februari 2010

Nieuwe ontdekking van oude hobby

Terwijl ik mijn hobbykamer een opruimbeurt gaf kwam ik oude foto's tegen en daar wilde ik even bij stil staan. Ik kwam namelijk foto's tegen van een oude hobby, het maken van Lierse kant. Ik zou graag een pop willen aankleden met de friese klederdracht en daarvoor alle kant zelf maken, daarbij zit ook de Lierse kant in. Voor deze hobby had ik toen een groot borduurraam en standaard waarvoor ik nu geen ruimte meer heb. Op de site van het LOKK zag ik de quiltringtrommel waarin men de tule had gespannen en daar zo de Lierse kant op te maken. Die ring heb ik dus ook en de katoenen tule heb ik ook nog en het gereedschap daarvoor. Wie weet..... ga ik nog eens iets in die richting doen.
In de fotomap van het kantklossen zet ik ook een paar foto's van mijn werkstukjes van de lessen die ik toen heb gevolgd.

Geen opmerkingen: