maandag 9 januari 2012

Machinaal gebreide trots

Chris schrijft in haar blog over haar mooie breisels op haar breimachine. Ik heb ook een breimachine, maar die ligt al jaren op de kast, helaas. Het quiltvirus heeft mij te pakken en dan is er geen tijd voor de breimachine. Ik heb nog een paar werkstukken over, o.a. een trui voor mijn DH en hij draagt hem nog graag.

Op de mouwen en aan de voorkant kabels gebreid, is zo leuk om te doen op de machine.
Aan de voorkant het wapen van Friesland gemaasd met borduurzijde, aan de achterkant natuurlijk een schaatser gemaasd.

Ook breidde ik veel sokken, is ook een heerlijk werkje op de machine. Ik had op de cursus geleerd hoe je van een voetafdruk sokken kon breien, ik had dus een heel voeten-archief.

8 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Ooh, wat leuk! Ik had bij Chris ook al zoooo genoten en jij hebt ook een prachtige trui gebreid! Ga je het breien niet meer oppakken?
groetjes Antje

Chris zei

Dat is een mooie Joke!! Helemaal professioneel met die kabels.
Mijn machine ligt ook al jaren ingepakt hoor, en zeker sinds dat bekende virus mij te pakken heeft. Heb er ook geen plaats meer voor. Maar leuk was!! Enig dat je dit laat zien.

petronella zei

Weer zo'n mooie trui, wat waren we toen ook al creatief, ik zal ook gaan zoeken in de oude doos hoor!

Lida zei

Mooie trui zeg, geen wonder dat hij die graag draagt! Nu de mijne is allang de deur uit, kon er niet goed mee overweg, terwijl de enkelbeds van Mams de ene na de andere mooie trui opleverde! Fijne avond nog, groetjes
lida

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie trui en niet zo vreemd dat hij hem nog steeds draagt.

Groetjes
Ines

Ada zei

Lekker comfortabele mooie trui die zal niet gauw de deur uit gaan

Hermie zei

prachtige trui, breimachine heb ik nooit gehad,maar wel veel truien gebreid. Vorige week nog 2 paar sokken gebreid op de rondbreinaald.Heerlijk werkje.

Guusje, zei

Wat een prachtige trui is dit. En wat geweldig dat je zo'n machine hebt. Ik weet ook nog dat ik er vroeger eentje wilde kopen maar het is er door werk en studie nooit van gekomen.