zondag 20 maart 2011

Workshopje met Sue Daley

Vanmorgen naar een trunkshow met workshopje van Sue Daley geweest. Wat kan die vrouw mooie quilts maken. Ik heb genoten.


De workshop bestond uit het maken van een 6-puntige ster op een lapje in english paperpiecen. Ik wist wel hoe dit moest maar je leert er toch wel weer wat bij.

Nu mochten wij daar de draad gebruiken van klossen garen. Maar als je er een draadje afrolde kwamen er lussen om en af en de boel raakt dan in de knoop.

Nu bedacht ik onderweg terug op de fiets hoe je dat op een eenvoudige manier kan oplossen. Dus hier nu mijn bedenksel.

Je rolt een cellofaantje om het rolletje en laat de draad er een klein stukje uitsteken en zet het cellofaantje vast met een plakbandje. Als je wat meer draad hebt gebruikt komt het cellofaan wat losser te zitten, dan kan je dus eenvoudig het plakbandje los maken en weer strakker plakken. Heel simpel en het werkt.

Ik had meerdere klosjes garen zonder draad-hou-vast en dit geprobeerd, super!

4 opmerkingen:

Guusje, zei

Leuk dat je naar de workshop van Sue Daley bent geweest. Lijkt me geweldig om een keer mee te maken.

sylvia zei

ik ga morgen!!! Zou ze niet aan het eind van haar latijn zijn, ze gaat heel het land door en maar vertellen en vertellen...pffff!!

Chris zei

Hoi Joke. Ik kwam Sue al op verschillende sites tegen. Ze reist wat rond zeg en wat maakt ze een mooie dingen! Handig, die manier die jij bedacht hebt voor de klossen.

Lida zei

Ja sommige klossen zijn wat dat betreft heel onhandig, ik gebruik gewoon een stukje kopieerplakband, dat laat geen plaksel achter als je het weghaalt en je kunt het meerdere keren gebruiken!
Ik denk dat je heerlijk hebt zitten genieten van de prachtige quilts en ik denk dat iedereen kan leren van een ander, heerlijk toch! Fijne dag,
Lida