woensdag 15 september 2010

Origami boeken

Van de week was ik weer aan het surfen bij mijn vaste blogklantjes. Ik kwam terecht bij Guusje’s bloemenpracht in de techniek van origami, zo’n prachtige quilt, maar de cursus die zij heeft gevolgd is voor mij te ver weg. Ben ik gaan zoeken bij Bol.com en heb mij twee mooie boeken aangeschaft waarin veel te leren is over deze manier van quilts maken. Het is een japanse vouwtechniek, en aangezien ik een techniekjesfreak ben, heb ik mezelf maar verwend.

2 opmerkingen:

sylvia zei

ik vind dat zo knap, dat origami quiltwerk!!!
weet niet of ik dat wel zou kunnen!
veel succes!

Guusje, zei

Wat een mooie boeken lijken me dat. Helaas is er geen patroon te koop van de bloemen die ik heb gemaakt. Die heeft mijn lerares zelf ontworpen en mogen alleen bij haar op les gemaakt worden. Ze gaat ze ook niet uitgeven in boekvorm. Ik heb er al heel veel vragen over gekregen. Maar ik denk dat je hiermee ook een eind komt. En ze zijn ontzettend leuk om te maken veel plezier ermee.